Sunday 29 November 2015

It Is Out With The New, In With The Old



Changed it up a little, but did you catch the reference?

I made the bracelet myself to my mother some 15 years ago. My mother hasn’t been wearing for a long time because it is somewhat heavy and bumps into everything when you are wearing it – I will admit to that. As she was clearing out in her jewellery box, she asked if I wanted the bracelet as it was just lying in the box. Since I have been wearing the bracelet frequently, as I love the retro feel it has to it. It does really bump into everything, especially my laptop, but it looks great on.
Also in the jewellery box clear out my mother found her old earrings that she wasn’t been wearing for years. I am more adventurous with my earrings I received them. They have the same retro feel as the bracelet while being quite dainty, which gives them a sweetness.

The jewellery match each other quite well, which creates a look together that adds warmth and some history.


Jeg ændrede det lidt, men fangede du referencen?

Jeg lavede armbåndet til min mor for 15 år siden… eller der omkring. Min mor har ikke gået med det i lang tid, fordi det er ret tungt og støder ind i alt, når man har det på. Da hun ryddede ud i hendes smykkeskrin spurgte hun om jeg ville have det, da det ellers bare ville ligge i skrinnet. Siden jeg takkede ja, så har jeg gået med det ofte. Jeg elsker det retro udtryk den har, hvilket passer meget godt til min stil. Men den støder virkelig ind i alt, især min computer, så til tider når jeg skriver opgaver tager jeg den af.
I smykkeskrinnet fandt min mor også hendes gamle øreringe, som hun heller ikke har gået med i flere år, da hun holder sig til ét bestemt par. Jeg er lidt mere modig med øreringe, så hun gav dem til mig. De har det samme retro udtryk som armbåndet mens de også er yndige, hvilket giver dem en sødme, som også står i kontrast til armbåndet.

Smykkerne matcher hinanden ret godt, og skaber til udtryk sammen, som tilføjer varme og lidt historie.


Until next time,
Mia ♥ 

                      

No comments:

Post a Comment