Sunday 15 November 2015

Stocking Up On Practical Christmas Essentials




Some might find talk about Christmas to being too soon, which I can understand. However, the situation for me is that my birthday in December, I have two exams before Christmas and I am in charge of buying the presents for my parents from my brother and I. So much to do in such a short period. Therefore, I went to IKEA and Søstrene Grene as they have cheap, but also quality Christmas essentials.

The range of wrapping paper in IKEA is wide – from very Christmas-y to neutral – but you also get more metres of paper for your money there. You can probably tell from my choice of wrapping paper that I don’t like for it to be Christmas-y; it is completely due to being practical as I want to be able to use the wrapping paper all year round. However, I went for something with sparkles and that is kinda Christmas-y. Right? I also bought some mushroom decorations as they were too adorable to leave.
Søstrene Grene have simply everything you might need for Christmas. I could easily have spent so much money in there (as I normally do), but I went with wooden decoration tags for the presents. I can’t wait to use them.


Nogen vil sikkert synes det er alt for tidligt at snakke om jul, hvilket jeg udemærket godt kan forstå. Dog så er situationen for mig, at jeg har fødselsdag i december, to eksamener før jul og jeg har ansvaret for at købe julegaver til mine forældre fra min lillebror og jeg. Så meget der skal nås på så kort tid. Derfor tog jeg i IKEA og Søstrene Grene, da de begge er billige og gode for pengepungen, men de har også kvalitet julenødvendigheder.

Udvalget af gavepapir i IKEA er stort – fra meget julet til neutralt – men man også flere meter af gavepapir for pengene der. Man kan sikkert godt se fra mit valg af gavepapir, at jeg ikke er så glad for det helt julet gavepapir. Det kommer af den simple and praktiske grund, at jeg vil kunne bruge gavepapiret året rundt. Men jeg valgte dog noget gavepapir med der glimter lidt og det er da lidt juleagtigt, ikke? Derudover så købte jeg nogle svampe dekorationer for de er virkelig bare for søde til at efterlade.
Søstrene Grene har simpelthen alt hvad man for brug for til jul. Jeg kunne med lethed have brugt så mange penge der (hvilket jeg også normalt gør), but valgte kun til-og-fra dekorationsmærker for gaver. Jeg kan virkelig ikke vente med at putte dem på.


Until next time,
Mia ♥ 

                      

No comments:

Post a Comment