Sunday 22 November 2015

Winter is Coming





This is a rightly timed post as the snow is really coming out in Denmark, where proper winter wear is acquired. I have been looking forward to snow and real winter for a long time, so I am hoping it is sticking around for a little while… though with the possibility of actually getting to university without problems.

My old Seeland boots were falling apart after years of good use, so I decided to buy a new pair because they are beyond trustworthy. Boring choice I suppose, but I simply love them (and they make me taller!). They keep my feet toasty warm, gets me easily through the snow when needed and don’t cost a fortune. My mother has even bought a pair after my recommendation.
The winter coat is from McKinley… and is actually a male model. I don’t think female models suit me much. Furthermore, male model coats are so much more practical than female models. What is up with that?! It is practical in the sense that the hood can be removed, there are so many pockets, a little hole for your earbuds and a smart zipper. Once you have zipped up the coat, you can actually unzip it from bottom that makes bike rides much easier again.


Det her må siges at være en perfekt timet post, da sneen virkelig er kommet til Danmark, hvor godt vintertøj virkelig er behøvet. Jeg har set frem til sne og virkelig vinter i lang tid, så jeg håber på det bliver har for en god stund… dog, så skal muligheden for at komme til universitetet på cykel stadig være der.

Mine gamle Seeland støvler var ret ødelagte og flere sømme havde givet op efter flere års god brug, så jeg besluttede mig for at købe et nyt par, da de er virkelig pålidelig. Det er et kedeligt valg, men jeg holder virkelig af dem (og de gør mig et par centimeter højere!). De sørger for at mine fødder forbliver dejlig varme, at jeg kan komme igennem sne når jeg har brug for det, og så koster de ikke en halv bondegård. Selv min mor købte et par efter min anbefaling.
Vinterfrakken er fra McKinley… og det er faktisk en herre model. Jeg synes ikke at dame modellerne klæder mig særligt godt. Derudover, så er herre model frakker meget mere praktiske end dame modeller. Hvad sker der for det?! Frakken er praktisk i den forstand at hætten kan tages af, den har rigtig mange lommer, et lille hul til høretelefoner og en smart lynlås. Når man har lynet frakken, så kan du lyne den op fra bunden, hvilket gør cykel livet meget lettere.


Until next time,
Mia ♥ 

                      

No comments:

Post a Comment