Sunday 13 December 2015

Review: The Bourjois 123 Perfect CC Cream



The time came where my lovely BB cream from Missha ran out… I dearly loved that BB cream because it was so natural, but I wasn’t willing to pay for the shipping again. The hunt then went to find a new affordable one BB cream, which failed quickly as none really felt nice on my skin and didn’t match my skin tone. I found the Bourjois CC cream on feelunique, which had good reviews and most importantly a skin tone match! I honestly don’t understand the whole BB and CC terms and the differences, but it works well so I am not too bothered.

The CC feels very light and natural against my skin to the point of me forgetting I am wearing it. I like to think my skin is nice in general (except that time of the month), but the CC still gives it a boost and forces some glow to my skin that I naturally don’t have. It blends in easily without much effort and then looks natural afterwards while covering any redness I might have that particular day, which is always important.

I use the shade called Ivory. Overall, the CC doesn’t come in many different tones which is a shame if you can’t find a match in the shades available. In my opinion it is a really good CC cream, and I am actually become rather pleased with it and not having my Missha BB cream. I didn’t see that one coming!

And best of all… This buddy is a cheap one!


Tiden kom hvor jeg løb tør af min dejlige BB cream fra Missha… Jeg elskede virkelig den BB cream fordi den var så naturlig, men jeg var ikke villig til at betale for fragten igen. Jagten gik så for at finde en ny overkommelig BB cream, hvilket hurtigt viste sig at være en umulig opgave, da ingen føltes rare mod min hud eller matchede min hudfarve. Jeg fandt Bourjois CC cream på feelunique, som havde fået gode reviews og endnu vigtigere havde en hudfarve match med mig. Jeg må ærligt erkende, at jeg ikke helt forstår BB og CC termerne eller forskellen mellem dem, men det virker og længere er det ikke for mig.

CCen føles meget let og neutral på min hud til det punkt hvor jeg ofte glemmer at jeg overhovedet har den på. Jeg synes selv min hud er ret fin (bortset fra når vi når det tidspunkt på måneden), men CCen giver den stadig et godt boost og tvinger noget glød til min hud, som min hud normalt ikke har. Den blender meget let ind og uden større anstrengelser, hvorefter det ser meget naturligt ud mens den dækker alt det jeg har brug for på den pågældende dag.

Jeg bruger nuancen Ivovy. Generelt, så kommer CC ikke i mange forskellige nuancer, hvilket er en skam hvis du ikke kan finde et match i dem der allerede er tilgængelige. Det er min holdning, at CCen er fantastisk og jeg er blevet meget tilfreds med ikke at have min Missha BB cream mere. Den havde jeg ikke selv set komme!

Og det bedste af det hele… Kammeraten er en af de billige!


Until next time,
Mia ♥ 

                      

No comments:

Post a Comment